Twee stoeltjes voor 105 gulden...




Het gevaar bestaat, dat veel lezers van dit blog,
nu steeds dingen voorbij zien komen die ze allang
kennen omdat ik er al eerder over hebt gepost,
maar ik vind het fijn om te laten zien hoe ik zelf 
op een creatieve, simpele, en / of goedkope manier
aan onze inrichting en onze spullen ben gekomen.

Hier ons blauwe stoeltje.
We hadden er twee, twee dezelfde,  
maar eentje is vertrokken naar een dochter.

Die stoeltjes hebben we een keer op vakantie 
op een rommelmarkt gekocht, samen voor 5 gulden. 
We waren komen fietsen en onze dochters zaten bij ons 
allebei ieder in een voor-zitje bij ons op de fiets.

We hebben de stoeltjes op zijn kop achterop
onder de snelbinders op de fiets gezet, 
met de poten vrolijk in de lucht.
De bovenkant van rugleuning 
raakte net niet de grond.

Zo zijn we naar onze caravan gefietst.
Later heeft de vader van een collega 
de twee stoeltjes allebei met blauw skai bekleed.
Ik meen voor 100 gulden.

We doen er al zo'n 30 jaar mee.
En ze blijven leuk, vind ik.

Hier zie je het stoeltje naast een aardige bijzettafel:
Onze oude houten slee, die beneden was blijven staan
nadat we de kerstboom er op hadden gehad...



3 opmerkingen:

  1. Ik geniet altijd volop van je foto's, maar ik stel mij telkens de vraag hoe jij altijd alles zo stofvrij krijgt. Ik ga hier een paar keer per dag gewapend met een stofdoek het stof te lijf en het lijkt telkens dat hoe meer ik het stof af doe, hoe vlugger het terug komt. Heb jij soms tips voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lut en Luc, ik ben helemaal niet zo'n poetser hoor... Als ik een foto maak let ik er meestal wel op dat het niet al te rommelig/stoffig is. Maar meestal; wapper ik wat, en neem stof af met wat ik toevallig in mijn handen heb, een vaatdoek, een theedoek die in toch in de was moet, een stukje keukenpapier enzovoort.
      Mijn man Wim zweert overigens bij een swiffer wisser, die hij graag pakt om opgewaaide stofwolken in bepaalde hoekjes even weg te swifferen.... Succes!!
      groet, Jacquelien

      Verwijderen
  2. Wat een gaaf stoeltje. Ik kan me voorstellen dat ook een dochter heel blij is met een exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen