Dierbare dekentjes!




Een dekentje kun je van gebreide lapjes aan elkaar zetten,
maar ook in zijn geheel - aan een stuk - breien.

Hier het zacht katoenen dekentje dat ik maakte voor Sammie (links)
en dat nu ook nog dienst doet bij Marijn (rechts).

Eerder maakte ik al deze deken,
op dikke pennen, van gekregen wol, 
gewoon onder het kijken naar schaatsen
bij een van de Olympische winterspelen.
Het dekentje heeft ons bij heel wat dutjes 
op de bank lekker warm gehouden...



Bovenstaand dekentje was ongeveer 100 bij 140 cm.
Deze deken rechts werd groter, maar liefst 160 bij 210 cm.

En die breide ik op gewone breipennen. Dat betekende goed opletten dat de steken er niet afvlogen. En dat ik gaandeweg het breiwerk vorderde met een complete deken op schoot zat.

Het was wel heel leuk, want met al die streepjes zag je het werk groeien.Veel mensen die me er mee bezig zagen hadden nog wel restjes katoen, die ik dan weer kreeg. Daarmee is dit echt een duurzame deken geworden.

Ik heb de deken gevoerd met rode wafelkatoen, lekker makkelijk, want zo hoefde ik niet alle eind- en begindraadjes weg te werken. 
De deken werd een vrolijk sprei op het logeerbed. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten