Niet zelf bedacht of zelf gemaakt!




Ik geef het eerlijk toe: 
Dit idee voor deze kapstok kwam niet van mezelf.
Ik had hem al eerder ergens gezien.

En zelfgemaakt is hij ook niet, 
want door mijn schoonouders,
met veel moeite in elkaar gezet.
waarbij de schuine knaapjes recht afzagen 
voor hen het meest lastige was...

Maar ik heb wel de knaapjes gekocht 
en de schroefjes en de achterplank: 
een drempel uit de bouwmarkt.
Dat kostte samen misschien 25 euro? 

Deze kapstok is na jaren trouwe dienst
 - in ons vorige huis - ook weer gewoon 
meeverhuisd naar onze nieuwe gang.

Waarbij ik nu ineens de mooie sjaal zie,
- op de foto hiernaast draag ik hem -
die ik - dan weer wel - zelf heb gemaakt.
Het was mijn eerste vilt projectje.

Ik heb hem in de trein laten liggen 
toen we van Vlieland kwamen. 
Hopelijk heeft iemand anders er nog plezier van...



1 opmerking: