Mooie 'woon' woorden!




Deze uitspraak van Laura Ingalls Wilder
(je weet wel, van het kleine huis op de prairie)
 is me uit mijn hart gegrepen.

Het begrip 'thuis' en vooral in de zin van je 'thuis voelen' geeft me een veilig en warm gevoel. 
En zo zijn er nog wel meer mooie 'woon' woorden. 

Zo houd ik ook veel van woorden als 'keukentafel', 
'schone lakens', 'appeltaart', 'voorraadkast', 'lezen', 'veranda', 'behaaglijk', 'licht', 'opgefrist', 'schemeren' 'badderen', 'natafelen' en 'pannekoeken bakken'.

Als je de 'woon' woorden die je fijn vindt vaker zegt voel je steeds meer plezier en dankbaarheid voor je huis.
Moet je eens opletten!! 



Dit stukje stond in mijn afgelopen najaarsrondbrief.

Nou was ik een soort van per ongeluk aan 
het wordfeuden geraakt met Marjan van den Berg,
al jarenlang columniste bij Margriet en 
moeder van drie dochters waaronder 
- mol van seizoen 19 - Merel Westerik.

Ik stuurde haar mijn rondbrief 
en even later vroeg ze me of ze 
mijn stukje over mooie woonwoorden 
mocht 'gebruiken' voor een column. 
Nou natuurlijk mocht dat. 
Ik voelde me zeer vereerd.

Gisteren was ik bij de AH
melkpoeder kopen voor onze kleinzoon
omdat mijn dochter me dat vroeg;
Het was bij hun in de wijk en 
on-line niet meer te krijgen.

Ik bladerde bij de Appie door de Margriet,
en zag daar tot mijn grote plezier dat
Marjan dit stukje had geschreven: 


Ontroerend mooi he?



1 opmerking:

  1. Wat een goed idee toch om mooie woorden te verzamelen. Natafelen, geweldig. Ik ga er eens flink over nadenken want ik heb ook veel favoriete huiselijke woorden. En wat leuk voor je dat er zelfs in een column naar jou verwezen wordt.

    BeantwoordenVerwijderen