Maak een lettertype van je eigen handschrift!

 


Wat een leuk idee!

Je hebt écht een uniek lettertype, als je je eigen handschrift kunt vertalen naar een lettertype op de pc.

Zo maak je jouw teksten en mailtjes naar je vrienden en familie ineens een stuk persoonlijker.




Hoe maak je nu je eigen lettertype van je handschrift?
Dat schijnt makkelijk te zijn, want er is gewoon een gratis online tool op MyScriptFont.com
Daar vind je een template om uit te printen. Schrijf binnen de letterblokjes de letters in je eigen handschrift. Scan het blad en upload ‘m als afbeelding naar de site. Er wordt dan een bestandje aangemaakt waarmee het lettertype op de computer kan worden geinstalleerd.
Weet je niet precies hoe dat moet? Hier vind je een instructie voor Windows en hier voor Mac.
 
Dit super leuke idee vond ik op www.gewoonleuker.nl waar nog veel meer leuks te vinden is!

PS Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ben niet zo technisch, en moet even wachten tot mijn echtgenoot daar tijd voor heeft....) Maar ik hoop dat het net zo makkelijk gaat als wordt gesuggereerd, want het blijft een super leuk idee!


5 opmerkingen:

  1. Ik krijg een reactie dat deze site niet meer bestaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou nu Calligraphr.com heten. Maar nog niet geprobeerd... een tip voor als ik eens heel veel tijd heb

      Verwijderen
    2. Maar is blijkbaar wel betalend als je echt een eigen lettertype wil gaan maken die er dan achteraf mooi aan elkaar geschreven uitziet

      Verwijderen
    3. Caligraphr.com ... die site is niet beveiligd. Jammerrrr

      Verwijderen