Lappendeken haken!


Een lappendeken haken, ja, dat kan ook.
Ik maakte een 'grand foulard' over een oude bank 
op de studentenkamer van een dochter.

Later toen de bank en de studentenkamer verleden tijd waren
maakte ik van al deze gehaakte vierkanten een sprei.
Ik ging van 7 bij 13 naar 9 bij 10.
Ik hield er precies een over.
En het paste prachtig op een bed van 160 bij 200.

Gek is dat ik nu even niet meer zou weten hoe ik dat nu deed.
Terwijl ik avonden bij de tv zo'n blok haakte.
Wit en gebroken wit om en om.
En de blokken met de gekleurde randen langs de kanten.

Op deze foto ligt hij op een dekbedovertrek met 
een licht gekleurd motief, dat erdoorheen schemert. 
Op een witte was het sprei wel mooier uitgekomen.

Al deze katoen had ik gekregen van mijn schoonmoeder.
Ik heb er niets voor hoeven aanschaffen.
Dat maakt het extra leuk toch?



Bij de verhuizing is hij weg gegaan. 
Ik weet niet meer naar wie.
Ook dat is wel raar vind ik....


1 opmerking:

  1. die gekleurde accenten geven de witte sprei een heel leuke en moderne touch

    BeantwoordenVerwijderen