Sing about your troubles, it just might pass


Vanmorgen heb ik de laatste antibiotica pil van mijn kuur genomen. Gelukkig, nu kan ik aan de probiotica beginnen om weer weerstand op te bouwen. Ik voel me wel beter, maar nog slap.

Ondertussen heb ik van verschillende kanten gehoord hoe belangrijk het is om weerstand te bieden aan de zorg en angsten die we allemaal hebben. 
Spanning en stress opbouwen doet niemand goed.

Daarom probeer ik minder vaak het afgrijselijke Corona nieuws te zien. Lastig, ik moest denken aan die 11 september toen ik ook aan de buis gekluisterd zat om steeds weer opnieuw te zien wat ik me niet voor kon stellen. 

Ik hoor dat het goed is om een vaste structuur aan te houden, elke dag gezond te koken, elke morgen je bed op te maken, je net als anders netjes aan te kleden en wat aan beweging te doen. Buiten een beetje wandelen of fietsen en binnen trappenlopen, een on-line yoga les of gymnastiek oefeningen doen. 

Ik hoor dat het goed is om ook mentaal fit te blijven. Bijvoorbeeld door te schaken, te puzzelen, te scrabbelen of te lezen.

Ik weet hoe helend het is om iets te maken; te breien, te haken, te naaien, te kleuren, of in de tuin te werken.

Ik hoor dat het gezond makend is - ook voor jezelf - om anderen te bellen zodat we ons verhaal aan elkaar kwijt kunnen. Zeker mensen die geneigd zijn tot somberte of angst

Ik hoor dat het goed is om jezelf kleine doelen te stellen. Iets wat je vandaag nog kan doen. Aan grote klussen begin ik ook niet, daarvoor ervaar ik teveel onrust. Bijvoorbeeld al onze foto's gaan uitzoeken is voor mij een brug te ver. Maar een opruimklusje van een half uurtje lukt wel. 

Daarom ben ik van plan om elke dag op mijn blog een opruim-, schoonmaak- of gezelligmaak-klusje te verzinnen dat iedereen - die dat zelf ook wil - mee zou kunnen doen. En met idee dat als we het samen doen dat we dan ook weten dat we niet alleen staan. Vanaf morgen.

En ik heb ervaren hoe fijn het is om inspirerende blogs, bemoedigende pep-talks, pod-casts en films te beluisteren of te bekijken. En om ontroerende muziek te beluisteren.

En nog beter om zelf mee dansen en te zingen!  
Als het hier niet mee lukt, weet ik het niet meer!


Sing About It (The Wood Brothers) 
Seizoenen koor Amsterdam

Recorded at home during Covid19

Hier word ik heel blij van!!
Wil je ook even luistern?
Klik:



If you get too worried
What you ought to do is sing
Sing about your troubles, it just might pass

And if you get lost
What you ought to do is sing
Sing about your troubles, it just might pass

Sing about love and hoping it lasts
Sing about your trouble, it just might pass

And if you get broken
What you ought to do is sing
Sing about your troubles, and it just might pass


Geen opmerkingen:

Een reactie posten