Bruidsdeken!


Als laatste in de serie 'zelfgemaakte dekens', 
mag natuurlijk onze bruidsdeken niet ontbreken,
die ik maakte ter gelegenheid van onze zilveren bruiloft.


Die deken heb ik gevilt tijdens een speciale 'dekenweek',
waar ik onder begeleiding in vijf dagen de stof hebt gemaakt,
die ik later heel geduldig met de hand in elkaar heb gezet.

Eigenlijk past dit niet helemaal in 
het 'creatieve voor een prikkie' verhaal,
want de dekenweek kostte niet niks en 
er werd gewoon nieuwe wol gebruikt, 
dus geen hergebruik of gekregen materiaal.

Wat wel leuk was dat degene die de workshop gaf,
mijn man had gevraagd om een website voor haar te maken,
We konden het met gesloten beurs afhandelen!    



Ik heb eerst het middendeel gemaakt.
Groter dan dit kon niet, want je moet er bij kunnen
met je handen, en langer reikte ik niet. 

De stroken met het donkerblauw
die er uiteindelijk omheen kwamen 
heb ik daarna gemaakt.


Hier hangt de deken te pronken op ons feest
waar Wim mij hier eindelijk 'ten huwelijk vroeg'...

Detail waar je goed kunt zien hoe ik 
de delen met de hand aan elkaar heb gezet.

Ik wilde ook wat tekst er op zetten.
Dat heb ik later gedaan met zilverdraad:
'samen bramen plukken'

'Samen bramen plukken' staat voor 
'samen de vruchten plukken' van onze leven samen.
In de woorden zit maar liefst twee keer het woord amen.
En het is uit een lied van Herman van Veen.

 
Een hartje hoort er natuurlijk ook bij.

Hier ligt de deken op ons bed. 
In ons oude huis hield hij ons heerlijk warm.
Tegenwoordig in ons goed geisoleerde appartement
hebben we hem niet meer zo hard nodig.

Maar hij ligt in de kast 
'samen met alle liefde die ik erin heb gestopt'
trouw te wachten tot hij ons weer warm kan houden.


2 opmerkingen:

  1. Zo ontzettend mooi! En dat liedje van Herman van Veen is ook om van te genieten. Voor jullie nog vele jaren herinnering toegewenst.
    Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen