Inspirerend leen feestje!


In deze roerige tijden heb ik het idee dat ik het beste maar met 
wat mooi en goed 'oud' nieuws op de proppen kan komen:




Ons zilveren huwelijksfeest waar ik de deken voor heb gemaakt, had ook wel een creatief en inspirerend tintje.

Het idee werd zelfs in de Libelle geplaatst, zoals hier links te lezen is.

We kregen heel veel inspiratie te leen!

Van iedereen werd een foto gemaakt met het betreffende cadeau.

Dat was een leuke feestelijke momentopname, maar vooral ook handig omdat we dan zouden weten van wie we het cadeau hadden geleend en aan wie we het weer terug zouden moet gaan brengen.
Wij met onze dochter Elsje.

Mijn lieve tantes en ooms.
Een tante was met haar man 
op vakantie op Vlieland 
en kon er helaas niet bij zijn.

Links hele dierbare vrienden en rechts mijn moeder, 
die allemaal inmiddels helaas zijn overleden.
Mijn moeder al weer vier jaar geleden.

Deze foto werd gelijk geprint en met 
het cadeau op de cadeautafel gelegd.
Daar ontstonden ook leuke gesprekken over: 
He, jij hebt die gedichtenbundel 
voor Wim en Jacquelien meegebracht! 
Waarom vind je het zo mooi? 
Vertel er eens iets meer over!
  
Dit was de cadeautafel.


Zo leuk allemaal!
We hebben zoveel plezier gehad van alle geleende inspiratie.

We kregen ook schilderijen te leen.
Het schilderij links hangt al 7 jaar in onze woonkamer.
Gelukkig mogen we hem voorlopig nog even houden.

Alle andere cadeaus hebben we naderhand terug gebracht.
Dat was ook een leuke bijkomstigheid van dit idee.
We hebben nadien heel wat fijne ontmoetingen gehad,
want we werden uitgenodigd, voor koffie of te eten...

Iedereen die dit leuke feestidee wil navolgen 
- als de tijd weer komt dat we feestjes kunnen geven - 
dan is hij of zij daarvoor van harte uitgenodigd.

Het was een ware win-win-win situatie:
Mensen werden niet op kosten gejaagd, 
ze konden gewoon iets uit hun eigen kast meenemen.

Wij kregen geen bult met spullen 
die we niet leuk vonden, maar 
die we voor ons fatsoen 
toch zouden moeten houden...

Het was een leuk gespreksonderwerp 
op het de feestdag zelf.

En het terugbrengen werd ook telkens 
weer een waar feestje!!


3 opmerkingen:

  1. Ik vind het een gouden "cadeau-idee"- herinnerde me niet meer dat het van jullie kwam, maar ik vertelde het wél door aan anderen - ter inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend mooi idee! Ik heb het bewaard, wellicht kunnen wij het gebruiken bij ons 45jarig huwelijksfeest. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen