De deur was blauw




Andrew Wyeth 

'The Blue Door' 
1952

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.


Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een aquarel die heel mooi de deur naar een bijkeuken
of zo laat zien, met de simpele gebruiksvoorwerpen die
we allemaal in huis hebben: een emmer en een teil.
Er hangen oude pannen aan de muur,
volgens mij om vis te bakken ofzo
wat je niet in de keuken wil doen.
Rechts fantaseer ik een tafel voor manden,
met groenten ofzo, met een raampje erboven.

De deur was blauw.
Is nu door veelvuldig gebruik versleten.
Maar het blijft een dierbare oude deur...



1 opmerking:

  1. Heerlijk sfeervol schilderij waar ook mijn fantasie alle kanten mee op kan.

    BeantwoordenVerwijderen