breekt de zon door in me dan verandert het beeld



Van mijn lieve vriendin Roos kreeg ik deze afbeelding. 

Roos neemt elke dag het weerbericht en kiest daar de woorden uit die ze bij de dag of bij haar gevoel vindt passen. 

Eerder streepte ze de overige woorden weg, daarom noemde ze het een stiftgedicht. Nu laat ze de rest gewoon staan, maar maakt de gekozen woorden dikgedrukt. 

Er staat nu: 

breekt de zon door in me dan verandert het beeld 

Ik vind het pure poëzie! 

Ze schreef erbij: 

Lieve Jacquelien, ik denk aan je. 

Hoe graag willen we in moeilijke situaties voorbij de horizon kunnen kijken als ons het zicht ontnomen wordt door tranen van wanhoop. 

Vandaag maakte ik dit stiftgedicht op een moment dat ik graag de zon (hoop op beter) wil zien. 

Het geeft me troost dat verandering in alles is, ik wens je toe dat sprankjes hoop in je verschijnen. 

Veel liefs, Roos 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten