Opmaken is ook een vorm van opruimen


Ik heb een heimelijk genoegen: dingen opmaken!

Net met dat laatste beetje shampoo je haar wassen, een maaltje maken met alles wat er nog is in de koelkast en van een restje wol een paar polswarmers breien.

Nu had ik laatst weer zoiets: Ik boog me voorover toen ik op de bank zat en voelde iets knappen bij mijn linkerborst. Altijd even schrikken, maar in dit geval was er niets ernstigs aan de hand. Alleen mijn linker behabeugel was doormidden.

Ik naar de lingeriewinkel, vragen of ze een nieuwe beugel konden bestellen. Ze konden zien om welke beha het ging, ze zouden hun best doen. Een paar dagen later werd ik terug gebeld. De fabrikant kon niets voor me doen, want ze hadden voor elke specifieke maat en model een andere beugel en dat konden ze niet voor me uitzoeken. Nou, lekker dan, een beha van 80 euro en na een jaar al die beugel doormidden.

Ik was not amused. Maar ook niet voor een gat gevangen. 

Ik ging door mijn ondergoed la en vond een beha die ik al langer opzij had gelegd, want die zat niet lekker meer, op de een of andere manier....

Ik heb de beugel uit die beha gehaald en in het exemplaar gedaan dat er eentje nodig had. Gewoon een klein naadje losgemaakt, beugel erin geschoven en weer netjes dicht gezet met een paar steekjes. De beugel was ietsje korter, maar die borst is ook ietsje kleiner, geen probleem leek me. Even passen, en jawel hoor, niets van te zien of van te voelen. Oude beha weggedaan in de oude textielcontainer en helemaal tevreden met eentje die lekker zat en die ik zo heus nog wel een poosje kan dragen. Opgeruimd staat netjes.  


1 opmerking:

  1. Uitstekende oplossing! Van twee 'halve' heb je weer één goeie gemaakt. Vindingrijk.

    BeantwoordenVerwijderen