De koning te rijk


Al een tijdje post ik elke maandag
een blij en vrolijk makend bericht.

Bijvoorbeeld een goed idee voor een meer 
groene, duurzame en sociale wereld.
Om elkaar te helpen, te ondersteunen
en de broodnodige moed in te spreken. 

En soms post ik ook gewoon iets 
grappigs wat mezelf een fijn gevoel geeft.
Om de week een beetje goed te beginnen.



Herman van Veen ging me vanmorgen voor.
Wat een fijn en vrolijk makend berichtje, 
dat ik hier graag kopieer en met jullie deel!

En dan ga ik zo naar een vriendin,
om samen met haar mijn kleine kerstboompje 
- van twee jaar gelden dat in haar tuin mocht  - 
uit te gaan graven

Een goeie smoes om dat nu alvast te doen 
is dat het eind van deze week mogelijk gaat vriezen, 
maar eerlijk gezegd vind ik het gewoon heerlijk om nu
al wat lichtjes in onze huiskamer te gaan ophangen
in deze sombere, grijze, donkere dagen voor Kerst!

Een fijne dag allemaal!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten