Grootouders voor het Klimaat


Al een tijdje post ik elke maandag
een blij en vrolijk makend bericht.

Bijvoorbeeld een goed idee voor een meer 
groene, duurzame en sociale wereld.
Om elkaar te helpen, te ondersteunen
en de broodnodige moed in te spreken. 

En soms post ik ook gewoon iets 
grappigs wat mezelf een fijn gevoel geeft.
Om de week een beetje goed te beginnen.


Vanmorgen in Zutphen
- voor de biologische bakker - 
demonstreerde 
de plaatselijke groep van 
Grootouders voor het Klimaat,
waaronder twee Naober oma's.

Ik kan het alleen maar 
waarderen en aanmoedigen 
dat zij opkomen voor 
een leefbare aarde 
voor alle kleinkinderen.

Ik hoop ook dat wij allemaal 
aanstaande woensdag 
onze stem gaan uitbrengen 
voor een groene en sociale partij. 

Ik geef anders nooit stemadvies, 
maar nu wil ik jullie oproepen 
om groen te stemmen op:
PvdA / Groen Links, 
Partij voor de Dieren,
Christen Unie, 
of D66.

Dat is dan een stem 
voor het behoud van 
een leefbare aarde 
voor onze kinderen 
en kleinkinderen.

Elke stem telt!


1 opmerking: