Ondertussen doe ik wel weer van alles


Het is al 4 1/2 week geleden dat ik corona kreeg. Ik ben er flink ziek van geweest en eigenlijk ben ik nog steeds niet helemaal fit. Het hoesten van diep weg is inmiddels vervangen door het veelvuldig schrapen van mijn keel. Het gebruik van mijn stem is nog wat vermoeiend en eigenlijk ga ik nog elke dag een uurtje naar bed omdat ik dan gewoon echt moe ben. Maar het zal wel weer een keer helemaal overgaan. Ondertussen doe ik wel weer van alles.

Afgelopen zaterdag gaven we een etentje voor zes, waarbij de gasten zorgden voor een lekker toetje en heerlijke drankjes, wij deden de rest. Een supergezellige avond, fijn bijgepraat en heerlijk gelachen. Compleet afgedraaid nadien maar een goede nacht deed wonderen.    

Zondag kwamen vrienden langs omdat ze in de buurt moesten zijn en toen hebben we ook nog samen gegeten waarbij ik makkelijk iets op tafel kon zetten omdat er nog van alles over was van de avond ervoor. Maar ook vroeg naar bed.

Maandag hebben Wim en ik Sinterklaas cadeautjes gekocht voor onze kleinkinderen en een rondje door de woonwinkels hier gemaakt op zoek naar een fijn kleed voor in onze badkamer. En... helemaal geslaagd. Heerlijk zacht aan de voetjes, een mooie maat, van katoen en wasbaar.

Dinsdagavond ben ik met twee vriendinnen naar de film geweest hier in de grote bioscoop hier om de hoek. Een superleuke film en daarna nog gezellig zitten kletsen samen.


Woensdagochtend gingen we met een heel stel Naobers koffie drinken bij landgoed Hackfort in Vorden. We kregen er taart bij, ik had chocoladetaart met frambozen, heerlijk, al was het wel even zoeken naar de frambozen....

Woensdag, verkiezingsdag heb ik in de avond geholpen met stemmen tellen op stembureau 9 hier in Zutphen. We waren vlot klaar, ook omdat we de voorkeurstemmen niet hoefden te tellen, ik was al rond half 12 weer thuis, met een kater over de uitslag, dat dan weer wel....

Donderdag heb ik een dagje rust genomen, alleen wat wasjes gedraaid, een hele lading boodschappen gedaan en uitgebreid gekookt. Ondertussen alles gelezen en gevolgd over de verkiezingsuitslag.  En Wim en ik hebben weer een Oogappeltje gekeken, we zitten inmiddels in het derde seizoen. Wat een mooie serie is dat toch! 

Vrijdag heb ik onszelf een nieuw donzen dekbed cadeau gedaan. Bij de Hema, met 25 % korting vanwege Black Friday. Ons vorige dekbed, ook van dons heb ik jaren geleden gekregen van een vriendin die ik hielp om het huis van haar ouders op te ruimen. Het waren eigenlijk twee nieuwe eenpersoons dekbedden, een dunne en een dikkere, die niemand in de familie kon gebruiken. Ik heb het dunne dekbed in de lengte dubbel aan de dikkere vast gestikt en zo een 200 x 210 cm dekbed gefabriekt waar we jarenlang plezier van hebben gehad. Maar nu was het tijd voor een serieuze nieuwe: Een vierseizoenen dekbed, dus twee, een dunne en een dikkere die met drukknopen aan elkaar zitten. Dat was gelijk een goed moment om onze wollen onderdekens op bed te doen en alles lekker op te maken met vers, schoongewassen beddengoed. Ik voelde me de koning te rijk. 

s' Avonds hebben we pannenkoeken gegeten bij onze dochter en schoonzoon (die Wim trouwens wel zelf gebakken heeft aldaar, bijgestaan door de twee kleinkinderen). Ik mocht helpen naar bed gaan met tandenpoetsen en uitkleden en daarna voorlezen. 

Toen thuis lekker een wijntje bij The Masked Singer... 

Vanmorgen ging ik mee naar de intocht van Sinterklaas, hier aan de IJsselkade met heel hoog water. Koud, en gelukkig even droog toen de boot aan kwam varen. De kindjes hebben heel hard gezongen en zakjes pepernoten gekregen van de pieten. En Sint kwam op zijn paard vlak voor ons langs lopen. Zo dichtbij!!  

Morgenochtend mogen we een taartje komen eten in Gorssel, want onze kleinzoon wordt binnenkort vier jaar. Wat een spannende week voor hem, wennen in op school, Sinterklaas en jarig zijn, het is bijna teveel...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten