Coronadag 10



Het valt me vies tegen hoe lang 
het duurt voor ik me weer beter voel.
Ik ben nog steeds slap en hoesterig.
Het zweet breekt me zomaar uit 
als ik maar iets doe of me buk.
Net heb ik gedoucht, heerlijk, 
maar nadien ben ik op.

Het is allemaal best vol te houden, 
zolang ik van mezelf maar niets hoef.
Beetje lezen, filmpje kijken, wat drinken, 
een stoombadje, wat puzzelen, iemand bellen,
een blogje maken, een klein klusje doen, breien,
mijn nagels knippen, een was in de machine doen,
koffie drinken met Wim, de planten water geven,
soms een afwasje doen of de was ophangen
naar de radio luisteren, of wat tv kijken,
en dan is er weer een dag voorbij.

Iets waar ik meer energie voor 
  nodig heb zit er nog niet in.   
Ben de hele dag in de weer met 
stomen, neusdruppelen en hoestdrank,
met pijnstillers voor de pijn in mijn rug,
SRL gelei voor mijn pijnlijke spieren,
cranberry met d-mannose voor de blaas,
vaseline in mijn neus tegen de bloedneus,
 genoeg vitamine C en vitamine D slikken,
en een allergiepil voor de huisstofallergie,
oogdruppels voor mijn droge, brandende ogen,  
thee met gember, citroen en honing gewoon 
voor de lekker en omdat me dat goed doet,
en dat de hele dag door in steeds 
verschillende volgordes.

En dan moet ik natuurlijk ook 
de gewone dingen doen
als mijn tanden poetsen, 
me regelmatig even opfrissen, 
me met van allerlei insmeren,
schone kleren aantrekken.

Gelukkig is het iets wat gewoon 
weer vanzelf over moet gaan,
ik maak me ook geen zorgen, 
maar ik verveel me te pletter.

 Ik kijk naar buiten en zie een grijze lucht,
regen, wind, mensen die dik ingepakt buiten lopen 
en ik ga maar weer eens een middagdutje doen...
Zo suf!!!

2 opmerkingen:

  1. Och wat sneu dat het zo lang duurt. Wel mooi beschreven, hoe je als zieke je dagen moet doorbrengen... Het weer werkt je tegen, afgelopen weken weinig zonlicht... Veel sterkte en beterschap!
    Liefs, Alice K.

    BeantwoordenVerwijderen