De roze stoel bij het raam

 


Michele Usibelli

'The pink chair'

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een schilderijtje waar ik vrolijk van word.
Het is licht van toon en mooi van kleur.
Het uitzicht uit het raam lonkt;
ik wil graag zien wat buiten te doen is,
het voelt als iets fijns in een zonnetje.

De roze stoel is ook al aantrekkelijk,
Heerlijk om daar even te gaan zitten.
Ik denk dat dat roze me heel goed staat.
Het groen van de grote plant achter me,
een vaas met bloemen in de vensterbank,
een klein bijzettafeltje schuin naast me
voor mijn boek en iets te drinken.

Links voor staat nog een stoel,
hij is nu nog eventjes leeg
maar straks gaat mijn lief
daar zitten of een vriendin.

En praten we wat over het leven
en wat we zullen gaan eten...


1 opmerking:

  1. Ik vind al je woonschilderijen altijd de moeite waard maar deze springt er echt uit, zo geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen