Nuttig klusje en mooie muziek!


Onze wereld ziet er ineens heel anders uit. Het maakt onzeker en soms vliegt het me aan. Ik voel stress, spanning en verdriet. En ik denk dat dat voor bijna iedereen van ons geldt.
Wat mij helpt is om het leven per dag te bekijken en als dat nog teveel is per uur. 

En niet teveel hoeven van mijzelf. 

Behalve dan af en toe iets nuttigs doen. Iets praktisch. Door even met mijn handen bezig te zijn hoef ik niet aan al die narigheid te denken. Het leidt af. Dat helpt. En als het niet helpt heb ik toch maar mooi weer een klusje gedaan.

Omdat ik me kan voorstellen dat dat voor meer mensen kan helpen verzin nu voor ik elke dag een haalbaar opruim-, schoonmaak- of gezellig-maak klusje, wat niet al teveel besluitvaardigheid vereist. Wie mee wil doen is van harte uitgenodigd. 

Het eerste klusje is iets wat je alleen of ook samen, ook met de kinderen zou kunnen doen:
Verzamel alle pennen, potloden en stiften bij elkaar. We hebben ze vaak overal in huis liggen. 
In laatjes op een bureau, in de keukenla, in een pot, in een etui, in een tas.

Leg alle pennen en stiften allemaal bij elkaar en ga kijken welke het nog doen en welke niet. 
Een muziekje erbij en proberen maar.   
En berg dan de goedwerkende pennen en stiften op een logische plek in huis op.
Zo fijn om zeker te weten waar ze liggen als je een pen zoekt. 


De potloden zou je allemaal kunnen nakijken slijpen.
Zo heerlijk om altijd een goed werkend potlood te kunnen pakken.




Ik heb de pennen in een laatje in de groene kast.
Op mijn bureau staat ook een pot met ook een stiften en vulpotloden en een schaar. En een pot met potloden met geslepen punten.

Dat geeft een opgeruimd gevoel.



Wie ondertussen nog graag een mooi liedje wil beluisteren.

Claudia de Breij maakte een variant van dit bekende lied voor mensen die veel alleen moeten zijn in deze Corona tijd:
Omdat ik zoveel van je hou!






Ik wil graag afsluiten met deze mooie tekening. 
Gevonden op het blog van Ingrid: 

INGTHINGS (BRIGHTEN UP MY DAY)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten