Winter woongeluk




Er komt kou aan. Vrieskou. 
En hopelijk dan ook een heldere lucht erbij.
Ik heb zo'n enorme behoefte aan zonlicht. 
Ik kan me eigenlijk niet heugen dat het ooit 
zo lang achter elkaar nat en grijs is geweest.

In ons vorige huis hadden we zolderraampjes 
met enkel glas, waar we wel eens ouderwets 
ijsbloemen op de ruiten zagen in de ochtend.

Gelukkig wonen er nu aan alle kanten buren.
De buitengevels zijn heel goed geisoleerd en
we hebben driedubbel glas, wat heerlijk is.
IJsbloemen op de ruiten zullen we 
gelukkig, hoe mooi ze er ook uitzien,
niet snel tegenkomen in ons huis.

Ander ijsplezier laten we trouwens 
van harte binnenkomen via de tv.
Al verschillende weekenden geniet ik
van alle spannende schaats wedstrijden.
Gisteren zelfs een wereldrecord in Thialf. 
 En ik was zo blij dat Kjeld weer won, ondanks 
de jonge garde die hem danig op de hielen zit.
Ik ben stiekem een beetje verliefd op Kjeld.

 

Ik moet soms dan denken aan Vlasje die ook
zo hield van kijken naar schaatsen en wielrennen.

Verder gaat het hier heel goed. 
Niet meer ziek, corona is vertrokken.
Ik ben lekker aan het breien, 
een mooie omslagdoek voor mijzelf.
Het boek voor onze leesclub heb ik herlezen,
en ik vond het wederom heel erg mooi.


Gisteren hebben Wim en ik samen het slot 
gezien van de serie Oogappels.  
Ik was weer in tranen. Zo ontroerend!


Verder ben ik lekker aan het werk. 
Een opdracht voor de herinrichting 
van een appartement in Culemborg.

Ik bereid een workshop voor: 
'Opruimen voor mantelzorgers'
via een welzijnsorganisatie.

En ik ben begonnen met het (af)schrijven van 
van mijn on-line cursus: 'Interieurontwerpen'.
Ik heb ooit een begin gemaakt en 
ben toen bij les drie blijven steken,
ik weet al niet meer waarom eigenlijk....
Dus dat heb ik dat begin weer eens opgezocht en
ik was aangenaam verrast door mijn eigen werk.
Nu ik geen rondbrieven meer schrijf is 
dat misschien een mooi alternatief.

Ik wil graag een vrolijke en inspirerende cursus 
maken waar mensen die graag iets willen veranderen 
aan de manier waarop ze wonen blij mee zijn
en waar ze ook echt iets aan hebben.
Ik gun iedereen meer woongeluk.
Dat is misschien een goede naam 
voor deze thuisstudie:
'Meer woongeluk' 
Wat vinden jullie?

Vanmiddag komen onze kleinkinderen hier spelen.
We gaan ze lekker verwennen met tosti's en zo.
Ze zijn allebei deze vakantie ziek geweest, 
onze kleindochter had zelfs - heel naar - 
een keer pseudo kroep in de nacht.
Nu hebben onze dochter en schoonzoon griep.
Fijn dat we de kleintjes even kunnen opvangen.
Misschien even naar buiten als het droog is,
het hoge water is hier indrukwekkend.
En anders lekker knutselen en kwartetten.

Morgen gaat Wim naar zijn moeder en 
luister ik naar Adres Onbekend en 's avonds 
komen er gezellig vrienden eten.

En dan vanavond OOK nog het begin 
van het nieuwe seizoen 'Wie is de mol?'
Het kan niet op...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten