Toon Tellegen



Gisteren was ik in de Schouwburg in Lochem
naar een avond met schrijver Toon Tellegen.
Het geheel was georganiseerd door de bieb.
Ik ging gezellig met drie van onze naobers.

Het was een topavond.
Wat een taalkunstenaar is Toon!
Hij heeft voorgelezen uit eigen werk,
met als uitsmijter een lang verhaal 
van de mier en de eekhoorn
die waren gaan lopen naar de verte en 
bij een muur kwamen waarachter NIETS was.
En hoe onmogelijk het was 
om te begrijpen wat NIETS was.

Naderhand heeft Toon 
een van mijn boekjes gesigneerd.
Ik ben blij dat ik hem in levende lijve heb
mogen zien en kon bedanken voor zijn werk.

Wim was niet mee. 
Hij kwam gisteren ziek thuis uit zijn werk.
Nu was ik al twee keer ziek en 
hij zwijnde er steeds tussendoor. 
Maar nu is hij dan toch ook aan de beurt.

Dus nu kan ik aan de slag 
met thee met honing en zoete dropjes.
De kamer luchten, het bed verschonen.
Nu eerst maar kippensoep maken.


1 opmerking:

  1. O, daar had ik ook wel bij willen zijn. Echt mijn favoriete verhalenverteller. Groet TIneke.

    BeantwoordenVerwijderen