Hier hou ik van



Een boekenkast kamerhoog en precies zo breed
als het stukje wandje waar het tegen aan is gemaakt.

De ruimte tussen de planken net hoog genoeg
om de boeken er tussen te laten passen.

Leuk met die 'zwevende' plankjes die ook los 
zijn van de vloer wat het lichtheid geeft.

En de boeken netjes recht zonder 
andere spullen ertussen gezet,
waardoor je het ziet als een geheel,
als een enkel ding, wat rust geeft in de ruimte,
terwijl je toch op een kleine oppervlakte 
heel veel boeken kwijt kunt.
 
Het enige dat misschien minder fraai is 
zijn de boeken waarvan je de achterkant 
links op de plank wel in beeld hebt.

Als je dat niet zou willen zou je er aan 
de zijkant een wit wandje tegen moeten maken.
Dan is het beeld nog net even rustiger.
Maar een kniesoor...

2 opmerkingen:

  1. Ik zie een boekenkast niet op de eerste plaats als een meubelstuk maar als bergplaats voor boeken en omdat ik graag lees.
    De achterkanten van boeken storen mij in elk geval niet,het geeft in mijn optiek juist een open en ruimtelijk effect.Heb het uitgeprobeerd met smal wit reepje papier tegen zijkant van boekenplank te houden op foto en dan wordt het meteen een hoge,smalle.gedrongen niet speelse boekenkast.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen bezwaar hoor, die achterkant van de boeken wel zou ik er dan opletten welke boeken ik daar neerzet...

    BeantwoordenVerwijderen