Stamppot of erwtensoep

 

Paul Evans
'Frosted evening'

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een schilderij, goed passend bij deze tijd van vrieskou.
Hoe mooi is dat warme zonlicht dat over het bevroren
land met de struiken, de bessen en de bomen schijnt.

En natuurlijk dan ook het huisje dat zich, 
met een laagje sneeuw en ijs op het dak, 
dapper staande houdt in de avondkoude.

Er brandt licht, de mensen zijn al veilig thuis.
Misschien hebben ze lekker geschaatst, 
of misschien hebben ze gewoon 
een thuiswerkdag gehad.

Maar ik denk wel dat 
ze stamppot eten
of erwtensoep.


4 opmerkingen:

  1. Jaaa, zeker met jouw titel erbij ZIE ik iemand in de keuken iets lekkers klaarmaken voor iedereen die die avond koud binnenkomt - en dan aan tafel voor een eenvoudige doch voedzame warme maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief huisje, ik kom er graag erwtensoep eten!

    BeantwoordenVerwijderen