Change the way you see


Lisa Aisato

I don’t have crow’s feet,
i have happy happy memories of laughing with friends until the tears flowed.

I don’t have frown lines,
i have the marks of my frustration and confusion, which I battled through, smiling in the end.

I am not going grey,
i have shimmering highlights of wisdom, dashed throughout my silver hair.

I don’t have scars,
i have symbols of the strength I was able to find, when life got tough.

I don’t have stretch marks,
i have the marks of growth and the marks of motherhood. My womanly evolution.

I am not fat,
i bear the evidence of a life filled with abundance, blessings and good times.

I am not just forgetful,
i have a mind so full of stories, memories and moments there is scarce room to hold much else.

I am not old,
i am blessed, with a life of great length, something not everyone can say.

Don’t change the way you look my friend,
change the way you see.


Donna Ashworth
From ‘to the women’
The word ‘vakkar’ means beautiful


Verander de manier waarop je kijkt

Ik heb geen kraaienpootjes,
ik heb fijne herinneringen aan het lachen met vrienden totdat de tranen vloeiden.

Ik heb geen fronslijnen,
ik heb tekens van mijn frustratie en verwarring, waar ik me doorheen vocht, uiteindelijk lachend.

Ik ga niet grijs worden,
ik heb glinsterende highlights van wijsheid, door mijn zilveren haar gevlochten.

Ik heb geen littekens,
ik heb symbolen van de kracht die ik kon vinden, toen het leven zwaar werd.

Ik heb geen striae,
ik heb tekens van groei en van het moederschap, mijn vrouwelijke evolutie.

Ik ben niet dik,
ik draag het bewijs van een leven vol overvloed, zegeningen en goede tijden.

Ik ben niet alleen vergeetachtig,
ik heb een geest zo vol verhalen, herinneringen en momenten dat er nauwelijks ruimte is om veel anders vast te houden.

Ik ben niet oud,
ik ben gezegend, met een lang leven, iets wat niet iedereen kan zeggen.

Verander niet hoe je eruit ziet mijn vriendin,
verander de manier waarop je kijkt.


Donna Ashworth
Uit 'Voor de vrouwen'
Het woord ‘vakkar’ betekent prachtig.


3 opmerkingen:

  1. Heel treffend omschreven. En slaat wat mij betreft niet alleen op je uiterlijk, maar ook op je woonomgeving. Zo heb ik niet de duurste , trendy inrichting, maar kun je er wel mijn persoonlijkheid in weerspiegeld zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel treffend. Heel heilzaam.

    BeantwoordenVerwijderen