Nu weet ik het niet meer!





Tja, wat nu weer:
net nu ik bezig was met meer structuur in mijn leven,
meer rust en beter slapen, nog gezonder eten en meer beweging,
kreeg tien dagen geleden ik het gevoel dat ik blaasontsteking kreeg.

Iedereen die dat wel eens gehad heeft herkent dat meteen.
Ik kocht gelijk cranberry met d-mannose.
En ging meer drinken en nam extra vit c.
Het leek iets beter, maar toch ook weer niet.

Na een paar dagen bleek - bij de huisarts - het plasje schoon.
Maar hij gaf omdat het voor het weekend zat 
het recept voor een 'doorspoel antibiotica' 
(van een eenmalig zakje om op te lossen in water) mee.

Dat heb ik inderdaad ook genomen, vlak voor het slapen.
Helaas moest ik daarna - binnen het uur - 
weer zo nodig plassen, dat ik me afvraag 
wat daar van op de goeie plek terecht is gekomen.

Afijn, het leek soms weer over, even later weer niet.
Pijn  bij het plassen, pijn voor het plassen, 
heel vaak moeten plassen, buikpijn, 
pijn in mijn zij erbij. 
Beetje misselijk, maar als ik dan wat
ging eten ging het wel weer beter.
Zo tobde ik door.

Tot vannacht.
Zoveel pijn, algeheel ziek, koud.
Vanmorgen in alle vroegte heb ik 
weer een plasje gebracht bij de huisarts. 

Die bleek ook schoon. 
Nu weet ik het niet meer.

Huisarts gaat mij bellen vandaag.
Hopelijk weet hij raad.

PS In het licht van alle Corona ellende, lijkt het peanuts.
Maar met die borstkanker nog maar net achter de rug
maak ik me gewoon toch sneller zorgen.
 

4 opmerkingen:

  1. O, dat is ineens je een boel zorgen maken. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel vervelend - ook al zijn er "buiten" nog vervelender dingen aan de hand, dit is OOK lastig! Ik had in het verleden vaak een blaasontsteking die door de huisarts niet terug te vinden was. Huisarts zei dan soms "Er is niets aan de hand" - terwijl er natuurlijk wél van alles aan de hand was: pijn, voortdurend moeten plassen maar niet kunnen, etc. Ik hoop dat er iets duidelijk wordt in het gesprek met je huisarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte! Ik weet wat het is een blaasontsteking, maar als er niets te vinden is in de urine begrijp ik dat dat heel naar is.

    Liefs, Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij heb je nierstenen (pijn in je zij). Vraag aan je arts of ze een echo van je blaas/nieren maken. Wacht niet te lang voordat de hele reguliere zorg wordt afgeschaald.
    Hoe dan ook veel drinken! Begin als je 's morgens bent opgestaan met een glas lauw water. Achter elkaar opdrinken maar wel op een rustige manier. En gedurende de dag veel drinken. Niet elke keer een slokje maar gewoon een half/heel glas achter elkaar leeg drinken.
    Je moet minstens elke dag 1,5 tot 2 liter water drinken.
    K wens je heel veel sterkte!
    En blijf dat doen, ook als je klachten zijn verdwenen!

    BeantwoordenVerwijderen