Blij met simpele dingen....


Tja, ik weet niet hoe het met jullie zit, 
maar ik zit niet zo ruim in mijn pannenlappen en ovenwanten.

Ik heb de meeste daarvan gekregen,
zoals de ovenwanten die ik kreeg van tante Wil
en de middelste zijn gehaakt door mijn schoonmoeder.
 
Ik heb er zelf een paar gemaakt bijpassend bij een schortje.
Maar nu was dat allemaal niet veel meer.
Sommigen zijn dun geworden, gerepareerd en 
hebben vlekjes die er niet meer uitgaan met de was.


Tja, dan bel ik mijn schoonmama 
en binnen drie dagen heeft ze twee setjes klaar.

Van restjes katoen, en met een fleurig randje. 

Veel fijner dan de dingen uit de winkel!


Daar kan ik nu toch zo blij mee zijn...

 

2 opmerkingen:

  1. Top die gehaakte pannenlappen!!
    Ik gebruik ze ook. Exact het zelfde patroon. En wat heb ik er in de loop van ruim 55 jaar niet veel gehaakt. Het begon al op de lagere school vanaf de 1ste klas, op woensdagmiddag na het middageten, 2 toeren netjes haken en dan mocht je buiten spelen.
    Als t slordig was moest je het uithalen en opnieuw beginnen.
    Fijne blije dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb welgeteld één paar (zelfgehaakte) pannenlappen, en één ovenwant, die nog uit mijn ouderlijk huis komt (ik gebruik hem ook niet zoveel). Ik moet dus altijd goed "mikken" wanneer ik ze was. Ik wil volgens dat "driehoekpatroon" wat pannenlappen bij haken - maar ik kan niet zo goed haken.... Leuk en bijzonder als iemand zoiets speciaal voor jou maakt - lief en bruikbaar, mijn favoriete combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen