Als een koningin!



Dinsdag ben ik met buurman Henk (die er verstand van heeft)
naar Ede gereden naar : 'De Fietser'.
 
Een fabriekshal vol met fietsen waar je - op afspraak - advies krijgt 
over de aanschaf van een nieuwe fiets en je ze naar hartenlust 
kunt uitproberen op een speciaal binnen-fiets-straatje.
Superleuk!


Je kunt er geen fiets kopen, dus geen druk van die kant.
Ik vertelde tegen de adviseur dat ik eigenlijk 
zo ontzettend fijn fiets op mijn Gazelle oma fiets, 
met leuke, rode fietstassen achter en een krat voorop.
Zo lekker rechtop op een fijn breed zadel.

Nou, geen probleem, die was er ook in een elektrische variant.
En wel in drie soorten:
Een voorwiel-motor, een midden-motor 
en een echte mamafiets, met ook de accu in het midden.
Die laatste vond ik nogal zwaar en niet zo mooi.

Dus ik heb heerlijk rondjes gefietst en 
uiteindelijk gekozen voor de midden-motor. 
Die heeft heel wat wat meer vermogen,
het gewicht zit in het midden, dus dat is lekker stabiel.

De accu zit onder de bagagedrager en die kan er af.
Handig, want dan kan ik hem in huis opladen.
Een mooi stevig rek (met houten bodem) voor mijn krat.
Een ding om je stuur te vergrendelen.
Zeven versnellingen en vijf  accustanden!


Ik fietste er als een koningin op. 
En werd er zo blij van.
Gewoon voor dagelijks gebruik en 
om een keer een tochtje mee te fietsen.
Mijn mooi rode fietstassen zag ik er al opzitten.
De volgende stap is hier in de buurt bij een fietsenzaak
vragen of ze deze fiets kunnen bestellen en mijn oude fiets inruilen. 
Nu is alleen nog de vraag:
Kies ik voor een zwarte of een grijze?


4 opmerkingen:

  1. Super leuk daar in Ede, heb ik mijn fiets ook eerst uitgeprobeerd. Ik zou voor grijs gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou grijs kiezen .......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook net een nieuwe fiets, die er dankzij alles wat ik heb laten overzetten precies zo uitziet als de ouwe. Fel turkooizen bel en dito zadeldekje, onwijs grote zilverkleurige fietstassen, zo valt hij (zij?) lekker op in de zee van zwarte fietsen. Dus ik zeg ook: ga voor grijs. Hoewel je haar met haar rode fietstassen ook wel goed zult herkennen.
    PS
    Ik laadde mijn beide volle boodschappen in mijn onwijs grote fietstassen terwijl naast mij een kleine vrouw haar kleine fiets met bescheiden fietstassen van het slot haalde. Ze keek naar de volle tassen en de onwijze omvang van mijn fietstassen en zei: “Daar past een hele winkel in”. Daar moest ik erg om lachen, maar het klopt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de grijze....een zwarte heeft iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen