Ik viel er gelijk voor!


Ik zag dit stoeltje voorbijkomen in een mailtje. 

En ik viel er gelijk voor. 

Het is Deens design uit 1956 en zo fijn bescheiden en licht dat ik haar gelijk zou willen toevoegen aan onze zithoek. Ware het niet dat dit een heel kostbare kwestie zou worden. Het stoeltje is verkrijgbaar vanaf 2472 euro. 

Zoiets zou je eigenlijk ergens tweede- of derdehands op de kop moeten kunnen tikken en weer in ere herstellen of opnieuw laten stofferen. 

Dus wie er zo een heeft staan, mag haar graag bij mij kwijt, ik zal er goed voor zorgen! 

 

De Boomerang fauteuil,  een Deens ontwerp uit 1956 van Hvidt & Mølgaard, met bescheiden armleuningen valt op door de strakke vormgeving en de uitzonderlijke lichtheid. Dit effect wordt onder andere bereikt door het zacht afgeronde houten frame dat met wat inlevingsvermogen inderdaad de vorm van een boemerang heeft. Het frame leunt op conische messing poten en ook de comfortabele kussens zijn vrij dun waardoor het effect van ruimtelijkheid wordt benadrukt. De kussens liggen op stalen veerdraden die met kunststof zijn bedekt.

Deze fauteuil is verkrijgbaar met een ‘boemerang’ van eikenhout of walnoothout. En er is een keuze uit zeven verschillende stofferingen. Daarnaast is de Boomerang ook verkrijgbaar als fauteuil zonder armleuning.


2 opmerkingen:

  1. Dat stoeltje zegt mij niets. Wij hebben een grote ruimte. Daar horen wat grotere meubels in zoals onze Molinari banken.
    Maar waar ik voor viel was die lamp. In al zijn eenvoud. Als ik die nog een keer zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, groots in eenvoud.
    Mocht je er 2 aangeboden krijgen, dan houd ik me aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen