Koopmanvrouwen




Mijn tante Catrien gaat verhuizen en is aan het opruimen. 
Ik kreeg een brief van haar met foto's. Zo leuk!

Deze is genomen op 14 februari 1962 
op de trouwdag van haar oudere zus,
bij het verlaten van het gemeentehuis in Hilversum

Voorop lopen mijn vader en moeder, hand in hand.
Daarachter mijn tante Catrien met mijn oom Joop,
en daarachter nog twee tantes, op volgorde van leeftijd.

Mijn vader en moeder zijn hier 29 en 28.
Veel jonger dan ze er uit zien, vind ik.
Zij hebben nog twee kleine kinderen 
mijn zusje van nog geen jaar 
en ikzelf van nog geen drie.

De mode is toch wel erg veranderd bij nu.
Let op de handschoentjes die alle dames dragen.
En mijn moeder ook nog een hoedje.
Zo'n jurk en de bijpassende jas zou ik 
nu graag tegenkomen in een vintage winkeltje.

Mijn vader en moeder zijn overleden,
maar de drie tantes en hun mannen zijn er nog.
Wij, Koopmanvrouwen zagen elkaar geregeld,
ook al wonen we over het land verspreid.
Ze zijn het afgelopen jaar ook allemaal 
hier ons nieuwe huisje komen bewonderen.

Ik zou graag eens bij ze op de koffie,
maar voorlopig blijft het bij 
bijkletsen aan de telefoon.
Ook fijn. En dierbaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten