Welterusten




Gisterenmorgen zijn Wim en ik uit gegaan op een matras.
Doordat Wim spit kreeg en zich amper meer kon omdraaien 
in bed zijn we ons er maar wat meer in gaan verdiepen.

We hebben altijd latex matrassen gehad, heerlijk, 
maar ook wel erg zwaar, voor mij niet te hanteren.
En voor Wim nu op het moment ook niet.
De huidige matrassen zijn pas ons tweede stel. 
De eersten hebben we zo'n 20 jaar gehad, 
en deze nu ook al weer bijna 15 jaar.

Maar nu gingen we na een tip van een vriendin
op voor een koudschuim matras die haar prima beviel.
In de winkel werd ons duidelijk dat die er niet meer was,
en werd ons aangeraden om op een soort 'scan'-matras'
te gaan liggen waar dan een advies zou uitrollen 
dat het beste zou passen bij ons lichaam.

Ondertussen zei ik tegen Wim dat het wel 
een goede verkooptruck zou zijn als bij elk advies 
de duurste soorten zouden worden geadviseerd.
Maar met het advies in de hand zijn we 
op allerlei matrassen gaan 'proef' liggen.

En warempel na uitgebreid proberen 
voelden we wat de verschillen waren 
en welke we allebei het fijnste vonden.
Een soort combinatie van verschillende soorten 
traag schuim in plakken en bollen, waarbij 
die van Wim iets zachter is dan die van mij.
Omdat hij lichter en langer is moet zijn lijf 
anders opgevangen worden dan het mijne.
Aan de buitenzijde zien ze er hetzelfde uit.
En zo passen ze samen heel mooi in  
ons Auping Auronde bed waar we nu 
al weer zo'n 37 jaar samen in slapen.

Het is een koel matras dat goed ventileert,
en dat vind ik dan weer heel erg prettig.
En ik kan ze zelf ook hanteren bij het keren.
 
21 augustus komen ze de matrassen brengen
en onze oude matrassen nemen ze dan
gratis weer mee om te recyclen. 

Uiteindelijk kregen we 25% korting
op de prijs van de matrassen, dat was fijn, 
want ook met die korting eraf blijft 
het gewoon wel een dure hobby.

Op de valreep wilde Wim nog een fijn hoofdkussen.
Hij heeft maar een dun nekkie en wil graag dat 
de ruimte tussen schouder en hoofd zacht maar 
toch ook weer stevig en mooi opgevuld is.
Hij koos er een die nu 2 voor de prijs van 1 was, 
dus nu heb ik er ook een fijn hoofdkussen bij.

Ik ben graag in mijn bed,
krijg graag ontbijt op bed
en kan er heel lekker lezen 
of een filmpje kijken 
of gewoon chillen.

En nu ga ik misschien ook beter slapen...


4 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel moeilijk om een goed matras te vinden. Stel de keuze al een tijdje uit. Is toch een aanschaf waar je het jaren mee moet doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook graag een nieuwe na ruim 15 jaar, het is een matras van slechts 10 cm hoog en hard. Prima maar ik voel wel deuken van liggen.
    In vorige huis kreeg ik van iemand matrassen waarin je heerlijk wegzakte het eerste uur voelde dat fijn maar opstaan was een ramp totaal verstijfd en nauwelijks gevoel in benen en heb het echt 3 weken geprobeerd.
    Maar zulke dunne matrassen zijn nauwelijks te vinden en man wil nog geen andere in onze Auping Auronde met seniorpoten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben de garantie dat mocht het echt niet fijn liggen en we kunnen er niet aan wennen, dan mogen we ze inruilen voor anderen. Dat geeft wel een gerust gevoel. Groet, Jacquelien

      Verwijderen