Een goed patroon is het halve werk!

 


Leuk he? 
Deze patronen uit vroeger jaren,
met verschillende variaties zoals 
bijvoorbeeld een korte of lange mouw. 
De linker in zwart-wit vind ik heel mooi.
Helaas ben ik niet (meer) in het bezit van van 
die lange, dunne, rechte benen die erbij horen.

Met de naaimachine van mijn schoonmoeder 
in bruikleen heb ik ineens weer veel zin 
om allerlei moois te gaan maken.
Het meest lastige is daarvoor 
een goed passend patroon te vinden.
Ik probeer daarom meestal iets wat ik al 
heb, wat mooi is of staat, na te maken.

Ik heb ooit op naailes gezeten en 
toen voor mijzelf een regenjas gemaakt 
die je aan twee kanten kon dragen. 
Wat een werk!

Ik heb hem volgens mij nooit aan gehad.
Eenmaal af bleek hij niet echt bij me te passen.
Daarom hou ik me maar bij simpel na te maken
kledingstukken, zonder blinde zomen, paspelzakken 
of andere ingewikkelde naai-hoogstandjes.


 Ik zoek vooral een leuke stof
en hoop daarmee punten te scoren,
die het gebrek aan vernuftige techniek
een beetje kunnen camoufleren.

Mocht het een lukken met deze lappen, 
dan zal ik het resultaat hier laten zien.
Wish me luck!


3 opmerkingen:

  1. Hallo Jacquelien. De stofjes zijn in ieder geval leuk.Veel succes Groetjes Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vroeger veel genaaid, vooral kleding. En inderdaad, soms zijn er dingen die wel passen, alleen niet bij jou 😵‍💫

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het linker stofje vind ik echt heel er mooi!! Leuk voor een losse lange broek.. Dan past er wer een mooi los hemdje/T shirt in turquoise op en als het frisser wordt, een (lang of kort) vestje.
    Succes in ieder geval. Ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen