Trots op ons!



 

Gisteren zou er iemand van Ziggo komen om al 
onze internet- en tv- en wifiaansluitingen 
naar Ziggo om te bouwen.

Ik was er een beetje nerveus voor.
Stel je voor dat er iets mis zou gaan en 
we zouden zonder internet komen te zitten.
Ze hadden ons wel installatiegarantie gegeven, 
maar ja wat kan er allemaal wel niet mis gaan?

Maar we hadden helemaal geen zorg hoeven hebben, 
want ene Thijs kwam en die had al 25 jaar ervaring
bij Ziggo en heeft alles mooi voor elkaar gemaakt.
Lang leve Ziggo-Thijs uit Haaksbergen!

Hij heeft onze telefoons, i-pad, tv en computers
helemaal aangesloten tot en met de wificode toe.
En we kunnen nu de tv met spraak bedienen.
Het moet toch niet gekker worden.
Prachtig beeld, mooie, snelle verbindingen 
en het eerste jaar een klap goedkoper dan KPN.

We hadden KPN nog gebeld om te vertellen dat 
we zo´n mooi aanbod hadden gekregen van Ziggo,
maar ze konden er geen korting tegenover stellen.
Dus toen hebben we ondanks onze lichte zorg 
over de mogelijke moeilijkheden bij de installatie
(wat werkt, dat werkt) toch de overstap gewaagd. 

Doordat we moesten wachten op de man van Ziggo
heb ik me maar op huishoudelijke klusjes gestort:
Onze tafel heb ik lang met staalwol geschuurd 
en in de bijenwas gezet, och wat ruikt dat lekker!

Deze flesjeslamp heb ik gepoetst,
dat wil zeggen, ik heb alle flesjes er af gehaald 
en in een heet sopje gewassen en nagespoeld.
En toen zo veel mogelijk laten drogen.
Wat glimmen ze weer helder en fris!
De andere lamp, we hebben er twee,
doe ik denk ik vandaag ook nog.

Wim heeft ondertussen de vloer van de badkamer
 en van ons toilet eens extra goed geboend.
En al zijn schoenen uitgezocht, 
er konden drie paar weg.

Ik heb sinds zondag de naaimachine 
van mijn schoonmoeder in bruikleen 
gekregen en daarvoor moesten we 
opbergruimte maken in onze berging.

We hebben daar allemaal kratjes met spullen. 
We hebben drie kratten met (rug)tassen 
(boodschappentassen, weekendtassen, rugzakken, 
plastic tassen, canvas tasjes, koeltassen, handtassen, 
schoudertassen, werktassen en stoffen rugtasjes) 
 terug gebracht naar maar twee opbergkratten. 
Sommige tassen konden weg bij het restafval, 
anderen konden in de weggeefkast in onze hal.
Wat bleef kwam netjes in de kratjes terecht,
klaar om te pakken bij boodschappen doen,
als we uit gaan of bij andere sjouwklussen.
En de naaimachine paste precies in het 
overgebleven deel van de stellingkast. 

Toen heb ik nog mijn bureau weer ingeruimd,
dat hadden we van de muur hadden gehaald 
voor de Ziggoman, wat niet had gehoeven
 maar waardoor ik ook weer door 
die spullen ben heengegaan.
Ik ben trots op ons!


1 opmerking:

  1. Fijn dat alles goed ging met Ziggo. Ben zelf ook tevreden over ze. En wat heerlijk dat je zoveel hebt opgeruimd, dat geeft je terecht een trots gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen