Een top middag


Ik ga helemaal niet goed op dit soort hete dagen.
Vroeg in de ochtend gaat het eigenlijk nog wel.
Ik zet dan alle ramen en de deuren tegen elkaar open.
Tot een uur of tien, dan gaat alles dicht, de screens, 
en als de zon er op staat ook nog de gordijnen.
Vanmorgen was het binnen al 25.5 graden;
ik vind dat gewoon veel te warm.

Gisterenochtend had ik een werkafspraak 
en aansluitend een afspraak bij de fysio.
Toen even thuis rustig zitten lezen, bloggen
een beetje opruimen en een wasje ophangen.

Daarna ben ik met een vriendin gaan fietsen.
Naar Vorden, voornamelijk door het bos.
En wat is dat heerlijk, in de schaduw 
met een lekker verkoelend windje 
op je huid doordat je zelf fietst.

In Vorden hebben we in de schaduw op een terras 
een alcoholvrij biertje gedronken en gekletst.
Gek, maar we raken echt nooit uitgepraat.

Terug weer door het bos en het laatste stuk langs de IJssel,
wat blijft dat toch prachtig mooi, en zo 'om de hoek'...
We twijfelden nog even of we er even in zouden springen, 
maar kozen toen toch voor een ijsje van de banketbakker.
Een top middag! 

Ik heb mijn zonnebril afgezet voor de selfie,
daarom heb ik hier een beetje een 'bloot' gezicht.
Compleet zonder make up natuurlijk.
Alleen zonnebrand creme.

Thuis proefde ik hoe zout mijn lippen waren
van al het luie zweet dat er uit kwam bij het fietsen.
Ik gaf Wim een kus en hij proefde het ook. 
Vond ik leuk, hij wat minder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten