Je ziet wat je wilt zien....




Paul Klee

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een schilderij dat je kunt zien als een abstracte kleurenstudie,
maar door het gele 'huisje' is het voor mij toch eerst en vooral
een huizengroepje waar mensen samen wonen en gelukkig zijn.

Ja, ik weet het, je ziet altijd wat je zelf wilt zien,
maar ik word toch wel blij van mensen die
samen leven en de zon schijnt ook nog.
Of is het een volle maan?


1 opmerking:

  1. Leuk schilderij. Bij dit soort ogenschijnlijk eenvoudig werk denk ik altijd dat ik ook wil schilderen. Maar ik doe het nooit.

    BeantwoordenVerwijderen