Duikster

 

Janet Hill
'Divers'

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een jong schilderij uit 2020.
Een op het eerste gezicht gezellig plaatje van
een wastafel met planchet en spiegel en
een handdoekenrek met kaarsenhouder erboven.

Een beetje in een klassieke stijl;
ik proef een beetje Engels in de jaren 60.
En dan zie ik het grappige erin.
De duikster die op allerlei manieren
lenige en gymnastische capriolen uithaalt.
Precies de juiste houding op het juiste plekje op de muur.
Ze duikt zelfs het zeepbakje in als ware het een zwembad.
Superleuk bedacht en heel mooi uitgevoerd!


3 opmerkingen:

  1. Enorm grappig en echt iets om lang naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jacquelien. Via huisvlijt, heb ik jou blog vandaag ontdekt. Wat een leuke foto 's staan er op jou blog. ik reageer niet zoveel , maar ik ga je blog wel vaak bezoeken .het schilderij Divers daar ben ik helemaal weg van . Zou het graag aan mijn muur hebben. Groetjes Brigit

    BeantwoordenVerwijderen