Het zit diep in mijn hart


De laatste maanden heb ik zoveel leuke ontmoetingen gehad,
waar ik steevast ben vergeten om foto's te maken.
Behalve die paar keer dat ik dat wel heb gedaan. 
Ik zal er nu maar eens in een klap wat van delen. 


Zoals deze heerlijke lunch die vriendin Els en ik 
kregen bij onze gezamenlijke vriendin Astrid.
De fietstocht erheen was al heel fijn.
Het eten zag er heerlijk uit en het was ook heerlijk. 
'Bijna alles heb ik vers geplukt uit eigen tuin, 
behalve dan de tomaatjes en de geitenkaas', 
dat zei ze verontschuldigend alsof we haar kwalijk 
namen dat ze geen geit in de tuin had om te melken...
Het was een hele mooie middag: 
fijn gepraat, een paar tranen en ook veel gelachen.

Of die keer dat Wim een weekje naar Berlijn was en 
vriendin Roos en ik gingen lunchen in de Lage Vuursche.
Met een wijntje en taart.

Vriendin Marga die op bij ons op de thee kwam. 

Roos en Lukas, vrienden van de Kunst Academie,
die samen op fietsvakantie (vlakbij) waren en 
aankwamen voor een maaltje Nasi.

Een fietstocht met Wim naar Deventer.
Prachtig, en ik heb alleen maar een foto 
van het uitzicht op het terras waar we lunchten. 

Gelukkig wel een foto van ons 
op het stand van Schiermonnikoog, 
vlak voor we in zee gingen zwemmen.

Mijn broertje en ik op het huwelijksfeest aldaar.

Met twee van mijn nichtjes en mijn zwager.

Het genieten van het doen van leuke dingen 
en open staan voor fijne ontmoetingen.
Dat is wel een beetje een thema de laatste maanden.
Misschien is het een reactie op alle narigheid in de wereld.
Maar ik wil eigenlijk het liefst genieten van wat er nu WEL is.

Van de clubjes: onze vrouwentuin, onze naobers, 
onze leesclub, onze filmclub, onze eetclub, onze buren,
onze kneuzenclub (van de fysiotherapie)
van vriendinnen van lang geleden,
en van vrienden van sinds kort.

Van onze familie van beide kanten.
Zo gaan we binnenkort naar de open lucht voorstelling 
in Giethoorn waar mijn zwager Peter in speelt.

Zo zaten we laatst voor een heerlijke maaltijd 
met een bevriend stel te genieten in hun tuin.

Zo ga ik zaterdag met een Hema meisje
naar de huiskamerbioscoop in Lochem.

Zo kwam mijn vriendin Guusje
ineens onverwacht ontbijten op ons balkon!

En zo was ik zo blij om mijn oudste vriendin 
van de middelbare school (met haar hele gezin) 
compleet onverwacht tegen te komen 
op de boot naar Schiermonnikoog.
(maar ja weer geen foto gemaakt...)

Het zit diep in mijn hart!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten