Op avontuur!

 


Lisandro Rota
🚗

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Deze illustratie ontlokte me een glimlach.
Zo'n schattig klein mini'tje, met een echtpaar erin
hun complete inboedel (plus een kind) op het dak
en het hondje in het karretje er achter aan.

Geweldig, de wekker staat nog op het nachtkastje,
achter de wasmachine staat nog een schilderij geklemd,
de schemerlamp er op en de bezem steekt achteruit.
Het geeft te denken over al onze bezittingen,
die wij nooit zo mee zouden kunnen nemen.
En zou ik dat ook willen en kunnen?
Voor een vakantie wel ja, oke...
maar zo'n volksverhuizing?

De mensen die huis en haard verlaten
voor oorlog en geweld maken dat mee.
Hartverscheurend lijkt me dat.

Dus kijk ik liever naar dit vrolijke plaatje
van mensen die op avontuur gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten