Morgan en Myles


Ik vertelde hier laatst dat ik het boek:
 'Wacht op mij' van Santa Montefiore
uit de bieb had gehaald en gelezen.

Het was erg mooi, maar deed me vooral denken 
aan een boek dat ik eerder had gelezen 
van de Zutphense schrijver Bas Steman:
'Morgan een liefde'.

Beide boeken gingen over mensen in het hier en nu
die door allerlei nare nachtmerries en paniekaanvallen 
gingen onderzoeken waar die ellende vandaan kwam 
en er gaandeweg achter kwamen dat ze zich 
dingen konden herinneren die hoorden 
bij een vorig leven en een dood 
op het slagveld van Market Garden.

Bas Steman hoorde ook van het boek van Santa Montefiore
en ging op onderzoek uit, hij schreef daarover dit: 
 
Simon Jacobs en Bas Steman ontmoetten elkaar en 
waren voor een interview bij Omroep Gelderland.

( nu wel met werkende link )

Heel intrigerend.
Het idee van reincarnatie hebt ik altijd 
nogal ongeloofwaardig en vooral omslachtig gevonden.
Maar dit is wel een heel bijzonder verhaal.
Twee mannen die zich een vorig leven herinneren
waarin ze allebei sneuvelen op hetzelfde slagveld.
Ze ontdekken wie ze in dat vorige leven waren.
Ze staan allebei aan het graf van de betreffende soldaat,
die op vijftien meter van elkaar begraven liggen
en allebei op dezelfde dag gesneuveld zijn.
Deze mannen met een gedeelde ervaring 
ontmoeten elkaar weer in dit leven.

En nou jij weer!    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten