Lezen


Voor de eerste bijeenkomst van ons leesclubje had ik gevraagd om allemaal een boek mee te nemen dat ons eerder al veel gebracht heeft.

Ik moest gelijk denken aan het boek: 'Tuin der vrouwen' van Patricia Gaffney. Meer dan 20 jaar geleden, maakte dat grote indruk om me. Het ging over vier vriendinnen die elke maand met elkaar gingen eten en van alles in hun leven met elkaar 'mee beleefden'. Dat leidde er toe dat ik ook zo'n vrouwen eetgroep heb willen oprichten. 

En zo startte in 2003 onze maandelijkse 'Vrouwentuin' dat eind van dit jaar dus al 20 jaar bestaat.

Zo een fijne groep vriendinnen waar ik nog steeds elke dag blij mee ben. Onze laatste bijeenkomst was vorige maand, toen we uitgebreid gingen lunchen bij de Driekant. 


Voor de leesclub heb ik het boek tweedehands op de kop getikt, 
(ik had het destijds uit de bieb, waar het niet meer is) en herlezen. 
En heb weer tranen met uiten gehuild. Wat een mooi boek!

Nu heb ik ontdekt dat Patricia Gaffney meer boeken schreef. 
Ik heb er weer eentje - tweedehands - gekocht, 
(wat is dat toch makkelijk met het internet)
en heb het gisteren binnen gekregen. 
Ik ben er natuurlijk meteen in begonnen 
en het lijkt me weer helemaal te pakken. 
Ik houd jullie op de hoogte. 


Voor de leesclub lezen we nu trouwens:
'Verbonden' van Octavia Butler.


2 opmerkingen:

  1. Toevallig las ik deze week ook een boeiend boek over 4 vriendinnen die lief en leef delen. Het heet damesdubbel en het is van Julia van Zitteren.

    BeantwoordenVerwijderen