Het is nog winter of al lente...

 


Duane Keiser
Interior with daffodils
2019

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een intrigerend schilderij.
Ik word er nieuwsgierig van:
Ik zie een doorkijkje naar een ruimte
waar de zon naar binnen schijnt.
Daar ligt een warmhouten vloer,
maar meer weet ik er niet van.
Misschien staat de kijker in de hal?
Er liggen plavuizen op de vloer.
Er zijn mooie, hoge plinten en het kastje
zou heel goed een halkastje kunnen zijn.

Van de schilderijen worden we ook niet veel wijzer.
Van het grote boven het kastje zien we te weinig.
Het kleine werkje lijkt me een landschapje
of een gezicht op zee misschien?

Het enige wat we aan de vaas met narcissen
kunnen aflezen is dat het nog winter of al lente is.
En ik houd erg veel van de stijl van het kastje:
een jaren-60 ontwerp dat licht en luchtig is.
Misschien is de bewoonster
ook wel van mijn leeftijd.
Of ze houdt van retro,
net als ik.


1 opmerking:

  1. Mijn gevoel zegt me dat we een slaapkamer binnenkijken. Heel intrigerend schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen