Opvrolijken!


Januari is zo'n saaie, lange, donkere maand.
Die moesten we maar eens lekker opvrolijken.

Woensdag komen alvast twee van onze naobers eten, donderdag komt een vriendin op de koffie. En als dat goed gaat wil ik elke week wat vrienden uitnodigen. Voor de koffie, voor het eten of een borrel of om een spelletje te doen. We willen graag wat terugdoen voor alle hulp die we gekregen hebben. Ik ben natuurlijk nog niet erg mobiel en eigenlijk best aan huis gebonden, alles is trouwens nu nog dicht, dus we moeten het thuis maar extra gezellig maken. En met hooguit twee personen tegelijk doen we ook niets gek qua Corona regels. 

Deze dagen ben ik druk met het financieel afsluiten van het oude jaar, prive en met de zaak. En tegelijk maar alles bij elkaar zoeken voor de belastingaangifte. We hebben nogal wat ziektekosten gemaakt vorig jaar en onze giften en zo. Lekker alles op een rijtje zetten en bij elkaar bewaren in een mapje op de pc. Dat vind ik heerlijk om te doen.

En morgen krijgen we eindelijk plinten. Ze worden gelegd. Wim wilde het graag zelf doen, maar hij is zo druk geweest met mij en met zijn werk dat ik nu blij ben dat we besloten hebben om het te laten doen, dan zijn we er in een enkele dag vanaf. We moeten wel wat spullen van de kant schuiven en het zal wel wat rommel opleveren, maar het is in ieder geval niet SAAI.

Verder ben ik van plan om weer eens door onze kasten te gaan. We wonen hier nu twee en een half jaar waarvan ik het laatste half jaar niets heb gedaan aan het bijhouden van onze huishouding. Al zou ik alleen maar alles er eens uithalen en netjes terug leggen / hangen....
Ik kom vast dingen tegen die ik kwijt was of wel kwijt wil. 

En ik kan het op mijn gemakje doen. Dat moet ook, want mijn energie is nog beperkt. De laatste tijd had ik toch wat teveel gedaan / gelopen en had best veel pijn in mijn knie en voeten. Waarschijnlijk heb ik een slijmbeursontsteking in mijn linkerknie. Gevolg van verkeerd belasten na de operatie en overbelasting. Het goede nieuws is dat een pijnstillende creme het best aardig verlicht. De pijn bij de knie zit voornamelijk aan de buitenkant, rond mijn knieschijf. Maar rust en toch gepast en soepel blijven bewegen is de remedie. Het is wel telkens weer geduldig uitzoeken en ontdekken wat wel en niet goed werkt. Nou ben ik niet zo geduldig, maar ja het moet toch.

Met mijn maag gaat het inmiddels weer helemaal goed. Ik bleek ook geen maagbacterie te hebben gelukkig. Verder bleek uit mijn bloed een te hoog gehalte vitamine B6. Ik wist niet dat dat kon. Stoppen met de multivitamine dus. Nou ja, prima, hoe minder pillen hoe beter. Nu neem ik alleen nog een vitamine D druppel en een magnesium pil. En een vitamine C als ik een dag minder fruit en groente binnen krijg. 

Kortom, niet teveel maar vooral ook niet te weinig doen.
Mijn doel is om langzaam weer wat meer prikkel
s aan te kunnen. 

En natuurlijk om vooral veel gezelligheid en en vrolijkheid om mij heen te hebben. Lekker thuis. En daar de boel ook weer op orde brengen. En gezellig maken. 

Wat dingetjes een beetje anders neerzetten, wat dingen oppoetsen of verven, wat nieuwe planten uitzoeken en natuurlijk weer lekker koken en bakken. Dat moet ook weer gaan lukken en niets zo gezellig als zelf gebakken appeltaart of pizza! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten