Magic Mary



Magic Mary, kennen jullie die papieren aankleedpop van vroeger nog?
Hoe leuk was dat? Met al die leuke jurkjes en outfits voor elke gelegenheid.
Als je handig was knipte en kleurde je er zelf nog een heel stel bij. 

Die Magic Mary, die wilde ik wel graag even zijn.
Een ander jurkje omhangen en me gelijk ook anders voelen.

Net zoals ik me ook graag Magic Jacquelien wil voelen 
als ik een mooi plan maak voor een andere woninginrichting.
Er even een andere 'outfit' voorschuiven en zien wat het effect is.

Een vingerknip en de muren zijn blauw of behangen met rozen.
Nog een vingerknip en de tafel is groter en met meer stoelen.
Of er ligt pardoes een mooie houten vloer, eens kijken hoe dat staat.
En even een andere bank, in een mooie kleur en zonder vlekken.
Alles is plotsklaps opgeruimd en glanzend schoon getoverd.
En dan ook maar een fijne houtkachel erbij 'gevingerknipt'.
 
Mooi zou dat zijn, ineens een andere ruimte met een  andere sfeer!
Met andere kleuren, met een andere 'feel', met iets nieuws, iets vrolijks,
iets lichts, casual of juist stijlvol, rustgevend, feestelijk of huiselijk.

Maar ja, dat toverstokje heb ik niet.
Ik moet het hebben van mijn verbeeldingskracht, 
vertrouwen hebben dat ik het goed zie en dat het uitpakt zoals gewenst.
Zeker als er veel moeite, werk en geld voor nodig is om iets te bereiken.

Maar soms droom ik wel eens van dat toverstokje...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten