Ontspannen voor gevorderden!



Het waren pittige dagen afgelopen weekend.
Eerst even verwerken dat er toch een operatie nodig is.
Daarna merken dat mijn ingegipste linkervoet 
door het meer bewegen begon te zwellen
en mijn gips erg begon te knellen
 en dat hoog houden niet genoeg hielp. 

Dat was enorm pijnlijk en 
ik raakte er ook wat van in paniek.
Stress geeft bij mij snel een lichamelijke reactie.
Dus, kreeg ik verhoging, hartkloppingen 
en een torenhoge bloeddruk.
En ik sliep niet meer.
En daar kwamen de huilbuien.
Niet leuk.

Maandag hebben ze het gips eraf gehaald.
Wat was ik daar gelukkig mee.
Al ging ik bijna even out
van het enorme prikken en tintelen 
toen mijn bloed weer de ruimte kreeg.

Daarna had ik weer tijd nodig om te kalmeren.
De fysio heeft me gemaand tot rust
om in een betere conditie te raken
richting die komende operatie.

Dus, rust en ontspanning is het devies.
Blijft over dat ik me enorm zorgen maak om Wim.
Die loopt op zijn tandvlees en is heel erg moe.
Met zijn werk, met het vele zorgen om mij 
en met de mantelzorg voor zijn ouders.
We zijn blij met alle lief aangeboden hulp 
al is ook dat weer een soort van vermoeiend.

Ik kan eigenlijk nog helemaal bijna niks.
Behalve proberen me geen zorgen te maken.
Dat valt me niet mee.

Het voelt alsof ik ineens mee moet doen 
aan de verkorte turbo opleiding:
'Ontspannen voor gevorderden!'



1 opmerking:

  1. Volgens mij haal je ook ontspanning uit het bloggen voor ons. Dank je wel dat er regelmatig iets te lezen valt. En weet dat dat niet hoeft he?
    Veel ontspanning, rust, geduld, kalmte, volharding, geen zorgen maken, laat voor je zorgen, goede nachtrust etc etc. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen