Goed nieuws en slecht nieuws


Tja, er is een boel gebeurd!
Eerst qua voeten, het goede nieuws:

Gisteren voor controle naar het ziekenhuis. Ik zou gips krijgen om mijn geopereerde (linker) voet. Daar zag ik enorm tegenop. En ik zag het belang ook niet zo, want ik mocht deze voet toch niet belasten, dus waarom hem plagen en insnoeren.

Dus mijn eerste vraag toen ik binnenkwam was: Waarom gips:

1 Om de voet haaks te houden.
2 Om geen drukplekken te krijgen, want gips wordt helemaal op je voet aangepast. 

Maar mijn idee was dat ik dat met mijn spalk ook zou kunnen bereiken. Plus: Als ik rechts weer zou mogen belasten, dan zou ik mijn linkervoet omlaag moeten laten hangen en die zou dan vollopen met bloed, wat heel pijnlijk kan worden als er strak gips om zit. Dat zou mij beperken in het voorzichtig weer gebruiken / belasten van mijn rechtervoet.

Overleg met de dokters: Eerst een foto laten maken van mijn rechtervoet. Op naar Radiologie.

Terug naar de dokter: Op de rechtervoet is de breuk nog zichtbaar, maar die 'staat' goed. En daar zou ik - over een week - zonder de air-walker, maar met een stevige, hoge (bergschoen) voorzichtig op mogen gaan staan. En dan met een looprekje voorzichtig huppen in huis. 

En hun idee: Links mag ik nog een week of zeven niet belasten. Maar na die eerste week mag mijn air-walker van mijn rechter- naar mijn linkerbeen. Die houdt mijn voet haaks en drukplekken voorkom ik als mijn voet toch nog dikker wordt doordat ik die air-walker even op zo'n plek wat losser kan zetten. 

Goed voor mijn gemoedsrust en bijkomend voordeel is dat die af en toe af mag als ik rustig op bed lig, zodat ik voorzichtig mijn voet wat kan bewegen en mijn huid zich wat kan herstellen. Ik merk nu dat mijn huid droog is en schilfert en dat mijn eelt - na vijf weken er er niet op staan - loslaat. Dat ziet er niet fraai uit en wil ik graag goed kunnen verzorgen.   

Kortom, heel goed nieuws! Ik ging spreekwoordelijk, maar niet in het echt: huppelend naar huis.


Thuisgekomen wilde ik de tweede portie van mijn rondbrief versturen. Maar dat ging helemaal mis.

Vanuit mijn ene account lukt het helemaal niet, wat stom is, want de vorige dag was dat probleemloos gegaan. En vanaf een ander account worden alle kpn- en planet- e mail adressen geblokkeerd. Dus, ik heb heel wat foutmeldingen gekregen. En vandaag was het nog precies hetzelfde. (ik hoop altijd dat bij computerproblemen er 's nachts 'iets' gebeurt waardoor alles het weer normaal doet... Maar helaas! geen geluk dit keer.)

Dus, als je je afvraagt waar de rondbrief blijft? helaas, met een kpn of planet  e mailadres lukt het niet om hem te versturen. Je kunt hem wel hier lezen.

Misschien is dit ook een goed moment om me af te vragen of ik me niet moet wagen aan een fancy 'nieuwsbrieven verstuur situatie'. Maar ik ben er wat huiverig voor. De verzendlijst bevond zich nu alleen op mijn pc. Lekker veilig. Geen gevaar voor spam of iets dergelijks.

Maar misschien is het ook een idee om me af te vragen of ik nog wel door moet gaan met het maken van deze rondbrief ?  Misschien moet ik weer eens iets anders gaan proberen of verzinnen. Ik heb er 48 gemaakt. Is het gevaar voor herhaling niet aanwezig? Misschien iets moderners?

Ik weet het niet. Ik wil me er nu niet te druk om maken. Misschien lost het zich nog wel op.

Mocht iemand van jullie verstand hebben van de mailblokkade die ik nu ondervind, dan houd ik me graag aanbevolen voor advies en tips. 

En dan ga ik nu maar weer verder met mijn boeken & tijdschriften en de tv-programma's en series die ik volg. Ik ben er maar druk mee!


6 opmerkingen:

  1. O, ja, het eelt van je voetzolen. Dat ziet er echt niet uit. Ik weet het nog goed. Het gips ging eindelijk van beide voeten, na 6-8 weken. En ik dacht dan kan ik eindelijk weer gewoon lopen. Nu dat viel toen heel erg tegen. Die voetzolen zijn dan zo gevoelig geworden. Over de rest zal ik maar niks zeggen. Ik wil je juist geduld wensen en beterschap natuurlijk. Hou vol! En je overdenken over de toekomst voor je bedrijf is een goede zaak. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, Tineke, heb jij ook twee voeten tegelijk in het gips gehad?

      Verwijderen
    2. Ja zeker, in 1992. Ik mail je wel.
      Groet,
      Tineke

      Verwijderen
  2. Het is sinds kort, dat als je teveel nieuwsbrieven/dezelfde mailtjes in een keer tegelijk verstuurt dat dan wordt aangemerkt als spam o.a. door de KPN.
    Ik heb het probleem eerder gehoord, geen idee hoe je dat kan verhelpen.
    Misschien moet je contact opnemen met je provider en wie weet hebben ze daar een idee hoe je het kan omzeilen. Succes!
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, goed nieuws over je voeten! Vwb je rondzendbrief zou je LaPosta kunnen proberen. DAt gebruik ik zelf sinds een tijdje, en bevalt mij goed. Dwz veel mails komen wel aan in je spammap (want Microsoft heeft de beveiliging aangescherpt, heel vervelend!) maar ze komen tenminste aan....

    BeantwoordenVerwijderen