Tea for two, bla bla bla, hi hi...



Superleuke kop en schotel van Blond Amsterdam.
Ik heb er ooit vier van gekocht als cadeautje voor mijn tantes en voor mijzelf. 

Met de vrolijke koppies erop van meisjes met rode wangen, met gezellige taartjes en met teksten als: 
tea for two, bla bla bla, hi hi...

Om samen uit te kunnen theedrinken als we met elkaar aan de telefoon waren, want we wonen een eind uit elkaar, maar via de telefoon kunnen we altijd lekker doorkletsen en dat kunnen we als de beste, de Koopman tantes en ik! 

Jarenlang, misschien wel acht of tien jaar heb ik dagelijks van Wim altijd mijn cappuccino en mijn thee hierin geserveerd gekregen. Ik hou van grote koppen vol! En ik was blij met dit stel, heb ze met zoveel plezier gebruikt. Je mag wel zeggen dat we een stevige, vaste relatie hadden opgebouwd samen.

Door de jaren heen sprong er wel eens een mini flintertje van het glazuur, maar nu is de kop dan eindelijk echt kaduuk, een paar dikke barsten en echt een flink stuk glazuur eraf.
Met pijn in het hart gaat de kop met het vuilnis mee. 
Ik ga op zoek naar een grote nieuwe mok.
De schotel mag nog even blijven als ontbijtbordje voor een boterhammetje of een cracker.
En om even me 'gezellig samen' te voelen met mijn lieve tantes...
 

1 opmerking:

  1. Ik heb hier twee kleine schoteltjes van. Eentje van de kringloop! Echt een fijne vondst was dat.

    BeantwoordenVerwijderen