Iets met neus en feiten


Nou, even nog terug komen op gisteren, zoals een lezeres mailde: iets met neus en feiten! 

Ik heb op het wereldwijde web van allerlei opgezocht: Hoe sta ik bekend op sites? Hoe makkelijk kun je er 'inbreken'? Wat was ook al weer wat? Wat gebruik ik nog? En ik heb alle wachtwoorden aangepast en zo nodig veranderd. Ik werd steeds weer gemaild met vragen om bevestiging, met codes en manieren om aan te tonen dat ik ben wie ik ben, met sms-jes en emailberichten. 

Ik raak dan ook een beetje geobsedeerd. En in een staat van superconcentratie, die niet perse prettig is. Bril op, bril af om goed te lezen wat er staat. Twijfelend over wat ik net had ingetoetst. Had ik nu een hoofdletter of niet? Wil alles tot in de puntjes begrepen hebben. Ook al gaat het maar om de inloggegevens van Marktplaats of de KPN, alles moest ik van mijzelf controleren. En wat zijn er veel sites waar ik ooit een account heb aangemaakt. Maar ik denk dat ik er ben.... 

Ik heb een mooi documentje met alles op een rijtje, dat ik dan maar niet moet verliezen!!

Gelukkig was het het toen tijd voor onze leesclub.

We hadden het boek gelezen: 'Boven is het stil' van Gerbrand Bakker.

Ik heb ook nog de film met dezelfde titel gezien, maar dat is werkelijk zo'n aanfluiting. Ondanks de acteur Jeroen Willems die de hoofdrol speelde .Alles wat we in het boek hadden gelezen wat echt essentieel was en zo prachtig aan het boek was in de film weggelaten. De hoofdfiguur was ineens geen helft van een tweeling meer, er ging niets over de moeder, de dood van de broer, de verloofde van de broer, de boerenknecht die zo belangrijk was geweest in de jeugd van de hoofdfiguur. Niets. Dus, lees het boek, het is mooi en laat de film zitten. 


Ons nieuwe boek is: De veertig regels van de liefde.

Ik ben heel erg benieuwd. Maar even kijken of ik hem kan reserveren bij de bieb. Wel even weer mijn inloggegevens voor de bieb opzoeken...

Trouwens, Wim en ik zijn met Pasen naar de bioscoop geweest.

Een mooie film, glansrol voor Martin van Waardenberg. 

Wim moest steeds heel erg lachen, dat mag ik graag horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten