Gelukkig zijn met thee en een fijn boek!




Het zou bijna mijn lijfspreuk kunnen zijn.
'Gelukkig zijn met thee en een fijn boek!'

Als mijn lijfspreuk niet al een andere was, namelijk:
'Gedeelde vreugde is dubbele vreugde; 
Gedeelde smart is halve smart!'

En als ik dan een plaatje zie van een plek om fijn te lezen, 
en dat mag ook met koffie zijn of een wijntje,
dan kan ik helemaal blij worden.

 




Zelf kan ik overal lezen en misschien 
is mijn bed nog wel de allerbeste plek daarvoor.

Maar deze plekken, 
in een stoel bij een raam, 
waar het licht zo fijn is, 
die mogen er ook zijn.

Hebben jullie ook een fijne leesplek?

4 opmerkingen:

  1. In bed, op de bank, in de schommelstoel, in de tuin achter, op het bankje voor het huis, in de schaduw in de voortuin, naast mijn tentje, aan het water, in het gras, in de trein.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dicht bij het raam in een kleine erker of liggend op de tuinbank onder de pergola. Ja, en in bed natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. languit op de bank met 2kussens onder mijn hoofd en een dekentje over mijn benen.Soms in mijn stoel,dat hangt van de fysieke toestand af.Hoe dan ook,wie leest is nooit alleen.

    BeantwoordenVerwijderen