Even een tip!



Even een tip: 
Je mag best aardig zijn tegen jezelf!
Goed om dat ook tegen mijzelf te zeggen.

Het gaat niet echt lekker met mij.
De discutabele uitslag van de mammografie 
heeft impact op mij, ik voel spanning in mijn lijf.

En ik voel me aangedaan omdat 
onze lieve buurvrouw en oudste noaber
vorige week, verdrietig genoeg, is overleden.
Ik had haar de dag ervoor nog lekker toegedekt 
toen ze even op de bank wilde gaan liggen, 
haar een aaitje over haar wang gegeven.
Ze was al oud en broos en kwetsbaar, 
maar het blijft zo iets wonderlijks
dat ze er ineens echt niet meer is.

Wim is moe en overbelast, 
ook met de zorg om zijn moeder 
en met zijn eigen plichtgetrouwe 
verantwoordelijkheidsgevoel
naar alles en iedereen.

Hij mag ook aardiger zijn voor zichzelf.
Ik ga het hem nu gelijk even zeggen.

Ook al is het hier grijs en heel nat, 
ik wens jullie een hele mooie dag. 


3 opmerkingen:

  1. Voor jou een digitale knuffel. Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, dan speelt de angst weer op he? Hier komt inmiddels de zon weer door de wolken. Dat wens ik jou en jullie ook toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat naar, die uitslag. Ja lief zijn en begrip hebben voor jezelf is ne zoveel waard als een lekker chocolade paashaas waar je elke keer een hapje van neemt (haha, die staat hier op het bureau van mijn man, daarom zeg ik dat).

    Ik vond het mooi om te lezen.
    Het raakte me.

    BeantwoordenVerwijderen