Niks ernstigs. Opluchting alom!




Tja, als ik dit soort teksten las, 
dacht ik altijd dat die niet voor mij waren.
Ik kon toch altijd heel hard werken
en tegelijk super goed ontspannen.

Maar na de verhuizing en de borstkanker,
de spanning om mijn (klein)kinderen en
de overweldigende ellende van de Corona,
merkte ik dat ik aan mijn taks zat.

Toen kwamen de lymfebaan ontsteking
en de oor- en neusklachten er bovenop.
En die sores ging een eigen leven leiden.
Wat ik me wel niet in mijn hoofd wist te halen...

Maandagmorgen mocht ik naar de kno arts,
die me - compleet ingepakt - onderzocht:
'U heeft geirriteerd slijmvlies dat 
een beluchtingsprobleem geeft in uw oor.'
Verder - gelukkig - geen spoor van een tumor of poliep.
Kan ook met stress of allergie van doen hebben.
En ook door de globuskeel verergerd worden.
Niets ernstigs dus. Opluchting alom!

Dat gaf me twee heel ontspannen dagen.
Waarin ik lekker aan kon en mocht toegeven.

Donderdag heb ik afspraken met 
de psycholoog en de oedeemtherapeut.
Dat wordt ook weer opgepakt.

Dan ziet de wereld er toch weer beter uit.
En dan zijn al dit soort opbeurende teksten,
troostend, ontspannend en ook geestig.




Ik leef mee met alle mensen die 
lijden onder spanning en verdriet.

Geef jezelf - als het lukt - af en toe een 'break' 
Fijne dag!


3 opmerkingen:

  1. Ja, als je vol zit, zit je vol en elke druppels is dan te veel. Pas goed op jezelf en luister naar de signalen. Je mag dat best aan de buitenwereld tonen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn voor je...ik snap je spanning heel goed ,hoor,en ook je opluchting.Zon op je pad gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat vandaag maar gewoon vandaag zijn. Dat mag.
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen