Beter voor mijn humeur!





Op Facebook kun je sinds kort 
een cartoon van jezelf maken.
Deze kwam eruit rollen voor mij.

Ik begin me steeds meer te voelen 
zoals deze vrolijke versie van mijzelf. 

Zeker nadat mijn psychologe me er op wees 
dat zelfs tijdens het bijkomen van alle narigheid, 
het gevoel van meer 'mijn best moeten' doen zich uitte  
in alle lijstjes die ik voor mezelf aan het maken was: 
conditie opbouwen, afvallen, gezond eten, sporten.

'Ik mag eerst maar eens ontspannen en bijtanken 
en het vertrouwen in mijn lijf terug zien te krijgen'

Het is geen 'verliezen' dat ik met de hormonen stopte.
Ik hoef niet 'gestraft' omdat ik het niet vol kon houden.

Ik mag gewoon eens even rustig uitademen, diep zuchten,
goed voor mezelf zorgen, leuke dingen doen en uitrusten.
Dat is beter voor mijn lijf, mijn weerstand en mijn humeur.

En dat begin ik nu te beseffen en te voelen. 
Fijne dag allemaal!


2 opmerkingen: