Zaaien doet zoemen!



Zaaien doet zoemen 
Op 22 april zaaien mensen in het hele land 
planten voor bijen en andere bestuivers. 
Deze landelijke zaaidag begon zeven jaar geleden 
op initiatief van de Bijenstichting en 
is uitgegroeid tot en BIJzonder grote dag.



Wij hebben maar een klein balkon, maar ik heb nu al zo´n plezier van onze twee zaaibakjes, de ene met bonen en peultjes, de andere die ik kreeg van een vriendin met blauwe lathyrus.
Het stelt niet veel voor, maar ik ga elke dag kijken of er al weer iets groeit en of er water bij moet...

Het is inderdaad zoals deze uistspraak van Audrey Hepburn zegt een hoopvolle bezigheid voor een mooiere toekomst. En wie kan dat in deze tijd nu niet gebruiken?

Net heb ik ook een schaal vol sterrenkers gezaaid, zaadjes die ik kreeg van de buurvrouw. 

Nu alleen straks nog even wat wilde bloemen zaaien hier vlakbij in de bermen langs de IJssel, voor de bijen en de vlinders. 


En om nog wat meer moed te scheppen voor vandaag, 
dit lied in de uitvoering van Nina Simone 
maar ook die van Jim van der Zee. 


Een hele mooie dag gewenst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten